Αγαπητοί φίλοι,
Η μετακίνηση όλων μας, η επικοινωνία, η λειτουργία της τοπικής αγοράς αλλά και η
υπεράσπιση και διεκδίκηση πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων είναι άρρηκτα δεμένες
με τα πεζοδρόμια των πόλεων μας.
Η Δημοτική Κίνηση Χαϊδαρίου «Πολίτες σε δράση- Οικολόγοι Πράσινοι» δίνει
προτεραιότητα στον πεζό συμπολίτη μας.
Ζητά την λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την απελευθέρωση, βελτίωση και
δημιουργία (όπου δεν υπάρχουν..) των πεζοδρομίων.
Γι’ αυτό μοιράζει καμιά φορά «κλήσεις» ( παλαιότερη παραγωγή των «πολιτών σε
δράση») συμβάλλοντας στην ευαισθητοποίηση όλων μας οι οποίοι ως οδηγοί και χρήστες
αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεχνάμε τις ανάγκες μας ως πεζοί : δηλαδή χώρο για να
περπατήσουμε.
Σίγουρα αυτό δεν είναι αρκετό. Όμως το πρόβλημα των οδηγών στην στάθμευση δεν μπορεί
να γίνεται εμπόδιο ζωής για τον ευάλωτο πεζό.
Τι άλλο χρειάζεται;
Aμεσα μέτρα
1) Ενεργοποίηση των υπηρεσιών καθαριότητας και πρασίνου για απελευθέρωση των
πεζοδρομίων και πεζοδρόμων από χαμηλά κλαδιά, πινακίδες, σπασμένες πλάκες, λοιπά
εμπόδια. Αναγκαία είναι και η συμμετοχή των πολιτών, ιδιοκτητών ή χρηστών των παρόδιων
κτιρίων. Η διαδικασία αυτή θα καταδείξει την ανεπάρκεια χώρου και την ανάγκη λήψης
ριζικότερων μέτρων.
2) Περιορισμός στύλων οδοσήμανσης σε έναν σε κάθε γωνία .
3) Απομάκρυνση κάδων καθαριότητας από τα στενά πεζοδρόμια. Τοποθέτηση τους στο
δρόμο.
4) Εμπόδια για στάθμευση επί των πεζοδρομίων όπου υπάρχει δυνατότητα. Προσοχή
ώστε να μην δημιουργούνται παγίδες για πεζούς και δικυκλιστές .
5) Δραστηριοποίηση των εντεταλμένων υπηρεσιών για την αποτροπή της στάθμευσης
στα πεζοδρόμια και της κατάληψης των πεζοδρομίων από εμπορεύματα, τραπεζοκαθίσματα
κ.α.. (Αστυνομικό τμήμα, Τροχαία, Δημοτική αστυνομία)
Μεσοπρόθεσμα μέτρα
1) Οδηγίες και τήρησή τους, για φύτευση στα πεζοδρόμια με ικανό πλάτος.
Απομάκρυνση (και μεταφύτευση ) δέντρων που εμποδίζουν ή διαπλάτυνση πεζοδρομίων.
2) Υπογειοποίηση καλωδίων. Τακτοποίηση στύλων ΔΕΗ, ΟΤΕ (όσο παραμένουν) ,
οδοσήμανσης. Μέριμνα για στοίχιση των στύλων στην εξωτερική πλευρά των πεζοδρομίων.
3) Μονοδρομήσεις όπου ακόμη δεν έγιναν για απελευθέρωση χώρων προς στάθμευση.
4) Κίνητρα και λύσεις για ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους στάθμευσης σε υπάρχοντα
και νεόδμητα κτίρια.
5) Πρόβλεψη και εφαρμογή όσων ορίζονται για εμπορικές και άλλες χρήσεις που
συνεπάγονται κυκλοφοριακή επιβάρυνση.
6) Οδηγίες για κατασκευή προσβάσεων σε γκαράζ ώστε να μην δημιουργούν εμπόδια στους
πεζούς .
7) Όλα τα παραπάνω είναι αναγκαία αλλά όχι ικανά για την βελτίωση όλων των
πεζοδρομίων. Τα στενά πεζοδρόμια ( με πλάτος μικρότερο του 1,5 m ) πρέπει να
διαπλατυνθούν. Πώς; Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να γίνει σε βάρος του οδοστρώματος.
Είναι όμως πολύ λίγες. Χρειάζεται να πέσουν και μάντρες! Να δώσουμε από τον προσωπικό
μας χώρο για να κερδίσουμε στον συλλογικό, τον κοινωνικό μας χώρο.
Με ότι ήδη διατυπώσαμε θα πάρουν ανάσα οι πεζοί, θα αποφευχθούν θάνατοι και
τραυματισμοί.
Για τους συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα μετακίνησης χρειάζονται και
ειδικές προσβάσεις ή κατάλληλες πλακοστρώσεις και σηματοδότηση.
Έως ότου, προχωρήσουν παρόμοιες με τις προαναφερθείσες πρωτοβουλίες οφείλουμε όλοι
όταν οδηγούμε να προσέχουμε περισσότερο και να δίνουμε προτεραιότητα στον πεζό
ακόμη και επί του οδοστρώματος! Δεν κινείται στον δρόμο για πλάκα, απλώς δεν έχει
πεζοδρόμιο, κάποιες φορές ούτε μία πλάκα(!), συχνά ούτε καν πεζοστάσιο!
Δυστυχώς η «απελευθέρωση» πεζοδρομίων δημιουργεί τριβές. Παρότι ανήκουν στην
δικαιοδοσία των Δήμων δεν αποτελούν προτεραιότητα των δημοτικών αρχόντων. Ευθύνη και
υποχρέωση όλων μας είναι να την επιβάλουμε.
ΚΩΣΤΑΣ ΑΣΠΡΟΓΕΡΑΚΑΣ
Πολίτες σε Δράση- Οικολόγοι Πράσινοι
Η μετακίνηση όλων μας, η επικοινωνία, η λειτουργία της τοπικής αγοράς αλλά και η
υπεράσπιση και διεκδίκηση πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων είναι άρρηκτα δεμένες
με τα πεζοδρόμια των πόλεων μας.
Η Δημοτική Κίνηση Χαϊδαρίου «Πολίτες σε δράση- Οικολόγοι Πράσινοι» δίνει
προτεραιότητα στον πεζό συμπολίτη μας.
Ζητά την λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την απελευθέρωση, βελτίωση και
δημιουργία (όπου δεν υπάρχουν..) των πεζοδρομίων.
Γι’ αυτό μοιράζει καμιά φορά «κλήσεις» ( παλαιότερη παραγωγή των «πολιτών σε
δράση») συμβάλλοντας στην ευαισθητοποίηση όλων μας οι οποίοι ως οδηγοί και χρήστες
αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ξεχνάμε τις ανάγκες μας ως πεζοί : δηλαδή χώρο για να
περπατήσουμε.
Σίγουρα αυτό δεν είναι αρκετό. Όμως το πρόβλημα των οδηγών στην στάθμευση δεν μπορεί
να γίνεται εμπόδιο ζωής για τον ευάλωτο πεζό.
Τι άλλο χρειάζεται;
Aμεσα μέτρα
1) Ενεργοποίηση των υπηρεσιών καθαριότητας και πρασίνου για απελευθέρωση των
πεζοδρομίων και πεζοδρόμων από χαμηλά κλαδιά, πινακίδες, σπασμένες πλάκες, λοιπά
εμπόδια. Αναγκαία είναι και η συμμετοχή των πολιτών, ιδιοκτητών ή χρηστών των παρόδιων
κτιρίων. Η διαδικασία αυτή θα καταδείξει την ανεπάρκεια χώρου και την ανάγκη λήψης
ριζικότερων μέτρων.
2) Περιορισμός στύλων οδοσήμανσης σε έναν σε κάθε γωνία .
3) Απομάκρυνση κάδων καθαριότητας από τα στενά πεζοδρόμια. Τοποθέτηση τους στο
δρόμο.
4) Εμπόδια για στάθμευση επί των πεζοδρομίων όπου υπάρχει δυνατότητα. Προσοχή
ώστε να μην δημιουργούνται παγίδες για πεζούς και δικυκλιστές .
5) Δραστηριοποίηση των εντεταλμένων υπηρεσιών για την αποτροπή της στάθμευσης
στα πεζοδρόμια και της κατάληψης των πεζοδρομίων από εμπορεύματα, τραπεζοκαθίσματα
κ.α.. (Αστυνομικό τμήμα, Τροχαία, Δημοτική αστυνομία)
Μεσοπρόθεσμα μέτρα
1) Οδηγίες και τήρησή τους, για φύτευση στα πεζοδρόμια με ικανό πλάτος.
Απομάκρυνση (και μεταφύτευση ) δέντρων που εμποδίζουν ή διαπλάτυνση πεζοδρομίων.
2) Υπογειοποίηση καλωδίων. Τακτοποίηση στύλων ΔΕΗ, ΟΤΕ (όσο παραμένουν) ,
οδοσήμανσης. Μέριμνα για στοίχιση των στύλων στην εξωτερική πλευρά των πεζοδρομίων.
3) Μονοδρομήσεις όπου ακόμη δεν έγιναν για απελευθέρωση χώρων προς στάθμευση.
4) Κίνητρα και λύσεις για ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους στάθμευσης σε υπάρχοντα
και νεόδμητα κτίρια.
5) Πρόβλεψη και εφαρμογή όσων ορίζονται για εμπορικές και άλλες χρήσεις που
συνεπάγονται κυκλοφοριακή επιβάρυνση.
6) Οδηγίες για κατασκευή προσβάσεων σε γκαράζ ώστε να μην δημιουργούν εμπόδια στους
πεζούς .
7) Όλα τα παραπάνω είναι αναγκαία αλλά όχι ικανά για την βελτίωση όλων των
πεζοδρομίων. Τα στενά πεζοδρόμια ( με πλάτος μικρότερο του 1,5 m ) πρέπει να
διαπλατυνθούν. Πώς; Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να γίνει σε βάρος του οδοστρώματος.
Είναι όμως πολύ λίγες. Χρειάζεται να πέσουν και μάντρες! Να δώσουμε από τον προσωπικό
μας χώρο για να κερδίσουμε στον συλλογικό, τον κοινωνικό μας χώρο.
Με ότι ήδη διατυπώσαμε θα πάρουν ανάσα οι πεζοί, θα αποφευχθούν θάνατοι και
τραυματισμοί.
Για τους συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα μετακίνησης χρειάζονται και
ειδικές προσβάσεις ή κατάλληλες πλακοστρώσεις και σηματοδότηση.
Έως ότου, προχωρήσουν παρόμοιες με τις προαναφερθείσες πρωτοβουλίες οφείλουμε όλοι
όταν οδηγούμε να προσέχουμε περισσότερο και να δίνουμε προτεραιότητα στον πεζό
ακόμη και επί του οδοστρώματος! Δεν κινείται στον δρόμο για πλάκα, απλώς δεν έχει
πεζοδρόμιο, κάποιες φορές ούτε μία πλάκα(!), συχνά ούτε καν πεζοστάσιο!
Δυστυχώς η «απελευθέρωση» πεζοδρομίων δημιουργεί τριβές. Παρότι ανήκουν στην
δικαιοδοσία των Δήμων δεν αποτελούν προτεραιότητα των δημοτικών αρχόντων. Ευθύνη και
υποχρέωση όλων μας είναι να την επιβάλουμε.
ΚΩΣΤΑΣ ΑΣΠΡΟΓΕΡΑΚΑΣ
Πολίτες σε Δράση- Οικολόγοι Πράσινοι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου